XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Esanaz gaiñera, izen txarreko emakumeak baldin badira burutsik dabiltzan batzuren batzu, eta ez neska garbiak, orduan euren lizunkeriagatik buruak estaltzera beartuak izaten dira Bizkai-an.
Orregatik, lotsagarrizko gauza izanik, ez dago ondo neska zintzo eta garbiak ortara beartzea.
Orobat, Gotzai jaunak nai eta agintzen duana, esandako Jaurerriri ontan Gaztelania-ko jantzi eta soiñeko ta burukoak sartzea da; izanik gaiñera eurok askoz garestiagoak eta mendi malkarretan eraman ezin ditezken bezelakoak; gaiñera emengo jantzien antxiñatea galdu eta ondatzea izango litzake.
Baita ere neskak, beste emakumeak bezela burua estali-ta ibiltzetik, ezertariko onik ez jarraitzeaz gaiñera, errez nabaritu leike zer nolako gaitzbideak etortzen diran; bada emakumeak, arpegiak estaltzean kiñu eta beste orrelako aieru motzak egin aal izateko eran gertatzen dira.
Au guztia egunetik egunera geitzen joango litzake, Erregeak euren lege ta aginduekin itzuri nai izan dutena, eta orain Gotzai jaunak nai duena, geiago edo gutxiago, aien aurka legoke.
Bestaldetik, berorrek dakarkin Paulo Donearen aginteak emakume ezkonduak dauzka elburu, eta auek denak betetzen dute, aipaturiko errian, esandako agindu edo aolkua, bada guztiak eraman oi dituzte estaliak kaskoak euren burukoekin, nabaria danez.
Bestaldetik, Gotzai jaun orrek egiñiko eliz-bilkuraz itz egin zanean,
Bestaldetik
Orain, auek guztiak dirala-ta, eta baita esandako eliz-batzarrean artutako erabaki asko ere, badira zenbait auziketa, elizbarrutiko agintarien aurrean.
Gaiñera zentzugabea da emakumeak, euron buru-estalkien gaiñetik mantoi edo manteliñak jartzera beartu nai izatea.
Gaztelania-ko soiñekoak eramaten ez dituztenak ez bai dute jazten mantoirik; eta Bizkaia-n au sartu nai izatea gauza kaltegarria da.
Esan ere ezin leiken bezin laidogarria, eta gutxiago oraindik egin leikena da, beti euren antziñako jantzia eraman duten Bizkai-ko andre aundi eta odol garbikoak, buruan manteliñak jartzea.